Hangi efsun hangi iteme gelir? Efsunlar ne işe yarar detaylı anlatım ile Efsunlar rehberi. Efsun kullanırken bu rehbere bakmanızı tavsiye ederiz.
▌Kritik Vuruş
Belli bir oranda düz vuruş ve becerilerinizin normalde olması gerekenden 2 kat daha fazla can götürmesini sağlar. Yani üzerinde %50 kritik vuruş yapan birisi de %1 kritik vuruş olan birisinin de saldırısı aynı derece yükselir. Ancak %1 bulunduranın bu şansı elde etmesi çok nadirdir. Bu nedenle en yüksek seviyede tutulmalı ve delici vuruş ile desteklenmelidir.
NOT: Delici vuruş ve kritik vuruş birbirinden ayrı hesaplanır. İkisinin aynı anda gelmesi mümkün değildir.
▌Delici Vuruş,
En sade şekliyle rakibe, savunmasını etkisiz hale getirip vuruş yapmaktır. Normalde A rakibine vurulması gereken 1k iken 2.1k vurulabilir. Ancak farklı bir B rakibi için 2k vurmak gerekirken 2.6k vurulula da bilir. Yani belli bir oranda arttırma yoktur; bu nedenle daima kritik vuruşla beraber kullanılmalı birinin diğerinden daha iyi çalıştığı rakiplere karşı avantaj yitilmemelidir.
NOT: Delici vuruş yanlızca düz vuruşlar için geçerli bir etkidir.
▌Sersemletme,
Hem yaratık hem de gerçek oyuncu karakterleri bir süreliğine durdurmanıza ve becerilerini kullanılmaz hale getirmenizi sağlar. Bu süre içerisinde rakip saldırılarınızdan hasar alabilir ancak size herhangi bir zarar veremez.(yansıtma ve zehirleme gibi pasif etkiler dışında)
Özellikle 1e1 dövüşlerde oldukça büyük önem taşır. Ayrıca size göre güçlü yaratıklarda toplu halde kasılırken yaratıkların bir kısmını bir süre hareketsiz bıraktığınızdan size gelen saldırılar bir miktar azalır; ancak kesim süresi de buna bağlı olarak da artar.
▌EXP Bonusu
Bir yaratıktan alınacak deneyimi üzerinizdeki % üzerinden arttırmaya yarayan efsundur. Daha hızlı deneyip kazanıp levelini yükseltmek istyeyen oyuncular tarafından getirilebilir.
NOT: Daha hızlı seviye atlamanın belli bir seviyeye kadar elde edeceğiniz parayı azaltacağını unutmamak gerekir. Yani 1000 yaratık keserek 50. seviyeye ulaşan bir kişi exp bonusu ile 800 yaratık keserek bu seviyeye ulaşacaktır. Bu durumda diğer 50 level oyunculardan parası da bu oranda az olacaktır. Bu nedenle exp bonusu kolay pvplerde kullanılması daha gerekli bir efsundur. Zor pvplerde ise 2 kat eşya ve yang efsunlarının aranması daha doğru olur.
▌2 Kat Yang,
Yaratıktan normalde düşmesi gereken paranın 2 katının düşmesine yarar. Kızıl orman gibi bol para düşen yerlede kasılan kişilerin mutlaka getirmesi gerekir.
NOT: Adından da anlaşıldığı gibi yere düşmesi gereken 10k ise 20k düşmesine %’li bir sanş tanır.
▌2 Kat Eşya,
Aynı nesneyi 2 kere elde etmek için fazladan bir sanş verir. Sık metin kesen ve değerli eşyalar düşüren yaratıkların oldukları yerlerde kasılan kişiler tarafından mutlaka getirilmesi gerekir.
NOT: Çalışma mantığı hırsızın eldiveninden farklıdır. İkisinin de sağladığı bonuslar birbirinden bağımsız şekilde hesaplanır.
▌Zeka,
Sura ve şamanlar tarafından tercih edilen eğitime göre çok yönlü bir efsundur. Şamanlarda artılar ve saldırı becerilerinin yükseltilmesinde, karabüyülerde karanlık koruma gibi savunma becerileri yanında diğer tüm saldırı becerilerininin yükseltilmesinde, büyülü silahlarda da tüm saldırı becerilerinin yanında büyülü keskinlik ve büyülü zırh becerilerinin etkilerini yükseltmede kullanılır.
NOT: Büyülü silah suraların dehşet becerisi zeka veya herhangi bir efsun ile yükseltilemez. Sadece becerinin m veya g değeri yükseltilerek ilerletme yapılabilir.
▌STR,
Özellikle belli karakterler için saldırı değeri ve becerilere doğrudan büyük bir artış sağlar. Bu karakterlerden olan savaşçı ve büyülü silah suralar tarafından tercih edilen bir efsundur. Savunma alanında hiçbir etki sağlamaz.
NOT: Şaman ve karabüyüler için de düz vuruşa bir etki söz konusu olsa da beceriler için etkisiz olmasından dolayı bu sınıf ve eğitimler bu efsunu tercih etmezler.
NOT2: Ninjalar ise hem saldırı hem savunma hem beceri artışında daha dengeli olarak gelişmek istediklerinden genelde Çeviklik efsunu tercih eder.
▌DEX,
genelde ninjalar tarafından hem beceri hasarı hem düz vuruş hem de savuşturma değerini dengeli bir şekilde arttırdığından dolayı tercih edilir.
NOT: Zihinsel savaşçıdan, ejderha gücü şamana kadar her sınıf ve eğitim için yararlı olmasına karşın sadece ninjalar için tercih edilir. Çünkü çevikliğin beceriye etkisi ninjalarda çok daha belirgindir.
▌Canlılık,
her bir değer için 40 HP ve 1 savunma ekleyen bir statü ve aynı zamanda nesnelere ekleyebileceğiniz bir efsundur. Genelde yerine saldırı üzerine etkili efsunlar olan çeviklik, güç ve zeka tercih edilse de kasılmak üzere hazırlanmış bir sette tercih edilebilir.
NOT: Zihinsel savaşçıların yaşam enerjisi statüleri güçlü beden becerisinin verdiği savunmayı küçük bir değerde de olsa(yani 2 canlılık için 1 fazladan savunma gibi) arttırır.
NOT2: Yaşam enerjisi karabüyü suraların karanlık küre becerisi hasarını doğrudan arttırır.
▌Saldırı Değeri,
Sadece bir nesneye gelen ve doğrudan saldırı değerinizi yükselten bir efsundur. Saldırı değerinizin yükselmesiyle beceri hasarınız ve düz vuruşlarınız da doğrudan artacaktır. Çok yüksek miktarda bir artış olmamasına rağmen metin kesilmek veya zarar denemek için yapılan setlerdeki iteme getirilmesi gerekmektedir.
▌SP Emilimi,
Yaratıklara, metinlere veya oyunculara verilen hasarın bir kısmının vuran kişinin kendi SP’sine eklenmesi mantığı ile çalışır. Metine 10k vuran ve üzerinde %20 sp emilimi olan bir karakterin sp’sine vuruş anında 2k bir yükleme olacaktır, bu anlık bir SP yüklemesidir.
NOT: Sadece bir nesnenizdeki SP Emilimi efsunu ile kızıl orman gibi SP’nizi azaltan yaratıkların bulunduğu yerlerde kasmanız kolaylaşacaktır. SP düşüren yaratıklar hava kılıcı, öfke, güçlü beden gibi savaşçıların omurgasını oluşturan beceriler için gerekli SP’ye ulaşmanızı engellediğinden bu efsun mutlaka eklenmelidir.(şaman ve suralar için de geçerlidir, kasarken beceri kullanmak isteyen ninjalar tercihen ekleyebilir)
▌HP Emilimi,
Yaratıklara, metinlere veya oyunculara verilen hasarın bir kısmının vuran kişinin kendi HP’sine eklenmesi mantığı ile çalışır. İnternette kısa bir araştırma yaptıktan sonra neler neler okudum inanamazsınız. Hasar HP Tarafından Absorbe Edilecek veya HP Emilimi efsunu sizin vurduğunuz hasar ile alakalıdır. Kesinlikle yaratıktan aldığınız zarar veya verdiğiniz zarar üzerinde alçaltma yükseltme gibi bir etkisi yoktur.
Metine 10k vuran ve üzerinde %20 hp emilimi olan bir karakterin canına vuruş anında 2k bir yükleme olacaktır, bu anlık bir HP yüklemesidir. Yani ne pot gibi canın dolması için bir süre beklenmesi gerekir ne de Max HP’miz üzerinde bir değişiklik olur. Sadece kaybettiğimiz canı hızlıca yerine getirmeye yarar.
▌Yelpaze Savunması,
silah olarak yelpaze kullanan şamanların düz vuruşlarından daha az hasar almanızı sağlar. Üzerinizdeki yelpaze savunması %’si kadar aldığınız hasar azalacaktır.
NOT: Şamanların becerileri büyülü hasar üzerinden hesaplandığından, becerilerden hasarı azaltmak için büyü savunması efsunu getirmeniz gerekir.
▌Çan Savunması,
silah olarak çan kullanan şamanlardan aldığınız sadece düz vuruş hasarını engellemek için kullanılır. Üzerinizdeki % kadar aldığınız düz vuruş hasarı azalacaktır.
NOT: Şamanların becerileri büyülü hasar üzerinden hesaplandığından, becerilerden hasarı azaltmak için büyü savunması efsunu getirmeniz gerekir.
▌Bıçak Savunması,
silah olarak çift bıçak kullanan ninja rakiplerinizin beceri ve düz vuruş hasarlarından korunmanızı sağlar. Üzerinizdeki % kadar rakibinizden daha az zarar alırsınız.
NOT: Bıçakçı ninjaların, zehirli bulut becerisinden korunmak için büyü savunması efsunu gerekir.
▌Çiftel Savunması,
çift elli palaları kullanan savaşçılara karşı hem düz vuruş hem de beceri savunmanızı arttırır. Bu silahları kuşanmış rakiplerden %’li oranda daha az hasar almanızı sağlar. Karşınızdaki savaşçının dövüş sırasında silah değiştirip tek elli bir palaya geçmesi durumundan korunmak için daima kılıç savunması ile birlikte getirmenizi öneririm.
▌Kılıç Savunması,
kılıç ve tek elli palaları kullanan sura, ninja ve savaşçılara karşı hem düz vuruş hem de beceri savunmanızı arttırır. Bu silahları kuşanmış rakiplerden %’li oranda daha az hasar almanızı sağlar. Oyunda en yaygın silah türü kılıçlar olduğundan oldukça önemli bir efsundur.
▌Büyü Dayanıklılığı,
yaratıklardan çok oyun karakterlerine karşı kullanılan bir efsundur. Karabüyü suralar, iyileştirmeci şamanlar ve ejderha gücü şamanların tüm becerilerinin yanı sıra; bıçakçı ninjaların zehirli bulut ve büyülü silahların büyü çözme becerilerinden alınan zararı %’li olarak azaltır. Bu nedenle hem zırha, hem kaska hem de bileziğe getirilmesi oldukça önemli bir efsundur.
NOT: Büyü savunmasını kullanabileceğiniz en önemli yaratık buz cadısıdır. Yüksek büyü savunması ile buz cadısından daha az hasar alınmaktadır.
NOT2: Arttırmanın başka bir yolu statülerinizi ve seviyenizi yükseltmektir. Zeka, yaşam enerjisi statüleri ve kazanacağınız her seviye büyü savunmanızı arttıracaktır.
▌Kritik Vuruş
Belli bir oranda düz vuruş ve becerilerinizin normalde olması gerekenden 2 kat daha fazla can götürmesini sağlar. Yani üzerinde %50 kritik vuruş yapan birisi de %1 kritik vuruş olan birisinin de saldırısı aynı derece yükselir. Ancak %1 bulunduranın bu şansı elde etmesi çok nadirdir. Bu nedenle en yüksek seviyede tutulmalı ve delici vuruş ile desteklenmelidir.
NOT: Delici vuruş ve kritik vuruş birbirinden ayrı hesaplanır. İkisinin aynı anda gelmesi mümkün değildir.
▌Delici Vuruş,
En sade şekliyle rakibe, savunmasını etkisiz hale getirip vuruş yapmaktır. Normalde A rakibine vurulması gereken 1k iken 2.1k vurulabilir. Ancak farklı bir B rakibi için 2k vurmak gerekirken 2.6k vurulula da bilir. Yani belli bir oranda arttırma yoktur; bu nedenle daima kritik vuruşla beraber kullanılmalı birinin diğerinden daha iyi çalıştığı rakiplere karşı avantaj yitilmemelidir.
NOT: Delici vuruş yanlızca düz vuruşlar için geçerli bir etkidir.
▌Sersemletme,
Hem yaratık hem de gerçek oyuncu karakterleri bir süreliğine durdurmanıza ve becerilerini kullanılmaz hale getirmenizi sağlar. Bu süre içerisinde rakip saldırılarınızdan hasar alabilir ancak size herhangi bir zarar veremez.(yansıtma ve zehirleme gibi pasif etkiler dışında)
Özellikle 1e1 dövüşlerde oldukça büyük önem taşır. Ayrıca size göre güçlü yaratıklarda toplu halde kasılırken yaratıkların bir kısmını bir süre hareketsiz bıraktığınızdan size gelen saldırılar bir miktar azalır; ancak kesim süresi de buna bağlı olarak da artar.
▌EXP Bonusu
Bir yaratıktan alınacak deneyimi üzerinizdeki % üzerinden arttırmaya yarayan efsundur. Daha hızlı deneyip kazanıp levelini yükseltmek istyeyen oyuncular tarafından getirilebilir.
NOT: Daha hızlı seviye atlamanın belli bir seviyeye kadar elde edeceğiniz parayı azaltacağını unutmamak gerekir. Yani 1000 yaratık keserek 50. seviyeye ulaşan bir kişi exp bonusu ile 800 yaratık keserek bu seviyeye ulaşacaktır. Bu durumda diğer 50 level oyunculardan parası da bu oranda az olacaktır. Bu nedenle exp bonusu kolay pvplerde kullanılması daha gerekli bir efsundur. Zor pvplerde ise 2 kat eşya ve yang efsunlarının aranması daha doğru olur.
▌2 Kat Yang,
Yaratıktan normalde düşmesi gereken paranın 2 katının düşmesine yarar. Kızıl orman gibi bol para düşen yerlede kasılan kişilerin mutlaka getirmesi gerekir.
NOT: Adından da anlaşıldığı gibi yere düşmesi gereken 10k ise 20k düşmesine %’li bir sanş tanır.
▌2 Kat Eşya,
Aynı nesneyi 2 kere elde etmek için fazladan bir sanş verir. Sık metin kesen ve değerli eşyalar düşüren yaratıkların oldukları yerlerde kasılan kişiler tarafından mutlaka getirilmesi gerekir.
NOT: Çalışma mantığı hırsızın eldiveninden farklıdır. İkisinin de sağladığı bonuslar birbirinden bağımsız şekilde hesaplanır.
▌Zeka,
Sura ve şamanlar tarafından tercih edilen eğitime göre çok yönlü bir efsundur. Şamanlarda artılar ve saldırı becerilerinin yükseltilmesinde, karabüyülerde karanlık koruma gibi savunma becerileri yanında diğer tüm saldırı becerilerininin yükseltilmesinde, büyülü silahlarda da tüm saldırı becerilerinin yanında büyülü keskinlik ve büyülü zırh becerilerinin etkilerini yükseltmede kullanılır.
NOT: Büyülü silah suraların dehşet becerisi zeka veya herhangi bir efsun ile yükseltilemez. Sadece becerinin m veya g değeri yükseltilerek ilerletme yapılabilir.
▌STR,
Özellikle belli karakterler için saldırı değeri ve becerilere doğrudan büyük bir artış sağlar. Bu karakterlerden olan savaşçı ve büyülü silah suralar tarafından tercih edilen bir efsundur. Savunma alanında hiçbir etki sağlamaz.
NOT: Şaman ve karabüyüler için de düz vuruşa bir etki söz konusu olsa da beceriler için etkisiz olmasından dolayı bu sınıf ve eğitimler bu efsunu tercih etmezler.
NOT2: Ninjalar ise hem saldırı hem savunma hem beceri artışında daha dengeli olarak gelişmek istediklerinden genelde Çeviklik efsunu tercih eder.
▌DEX,
genelde ninjalar tarafından hem beceri hasarı hem düz vuruş hem de savuşturma değerini dengeli bir şekilde arttırdığından dolayı tercih edilir.
NOT: Zihinsel savaşçıdan, ejderha gücü şamana kadar her sınıf ve eğitim için yararlı olmasına karşın sadece ninjalar için tercih edilir. Çünkü çevikliğin beceriye etkisi ninjalarda çok daha belirgindir.
▌Canlılık,
her bir değer için 40 HP ve 1 savunma ekleyen bir statü ve aynı zamanda nesnelere ekleyebileceğiniz bir efsundur. Genelde yerine saldırı üzerine etkili efsunlar olan çeviklik, güç ve zeka tercih edilse de kasılmak üzere hazırlanmış bir sette tercih edilebilir.
NOT: Zihinsel savaşçıların yaşam enerjisi statüleri güçlü beden becerisinin verdiği savunmayı küçük bir değerde de olsa(yani 2 canlılık için 1 fazladan savunma gibi) arttırır.
NOT2: Yaşam enerjisi karabüyü suraların karanlık küre becerisi hasarını doğrudan arttırır.
▌Saldırı Değeri,
Sadece bir nesneye gelen ve doğrudan saldırı değerinizi yükselten bir efsundur. Saldırı değerinizin yükselmesiyle beceri hasarınız ve düz vuruşlarınız da doğrudan artacaktır. Çok yüksek miktarda bir artış olmamasına rağmen metin kesilmek veya zarar denemek için yapılan setlerdeki iteme getirilmesi gerekmektedir.
▌SP Emilimi,
Yaratıklara, metinlere veya oyunculara verilen hasarın bir kısmının vuran kişinin kendi SP’sine eklenmesi mantığı ile çalışır. Metine 10k vuran ve üzerinde %20 sp emilimi olan bir karakterin sp’sine vuruş anında 2k bir yükleme olacaktır, bu anlık bir SP yüklemesidir.
NOT: Sadece bir nesnenizdeki SP Emilimi efsunu ile kızıl orman gibi SP’nizi azaltan yaratıkların bulunduğu yerlerde kasmanız kolaylaşacaktır. SP düşüren yaratıklar hava kılıcı, öfke, güçlü beden gibi savaşçıların omurgasını oluşturan beceriler için gerekli SP’ye ulaşmanızı engellediğinden bu efsun mutlaka eklenmelidir.(şaman ve suralar için de geçerlidir, kasarken beceri kullanmak isteyen ninjalar tercihen ekleyebilir)
▌HP Emilimi,
Yaratıklara, metinlere veya oyunculara verilen hasarın bir kısmının vuran kişinin kendi HP’sine eklenmesi mantığı ile çalışır. İnternette kısa bir araştırma yaptıktan sonra neler neler okudum inanamazsınız. Hasar HP Tarafından Absorbe Edilecek veya HP Emilimi efsunu sizin vurduğunuz hasar ile alakalıdır. Kesinlikle yaratıktan aldığınız zarar veya verdiğiniz zarar üzerinde alçaltma yükseltme gibi bir etkisi yoktur.
Metine 10k vuran ve üzerinde %20 hp emilimi olan bir karakterin canına vuruş anında 2k bir yükleme olacaktır, bu anlık bir HP yüklemesidir. Yani ne pot gibi canın dolması için bir süre beklenmesi gerekir ne de Max HP’miz üzerinde bir değişiklik olur. Sadece kaybettiğimiz canı hızlıca yerine getirmeye yarar.
▌Yelpaze Savunması,
silah olarak yelpaze kullanan şamanların düz vuruşlarından daha az hasar almanızı sağlar. Üzerinizdeki yelpaze savunması %’si kadar aldığınız hasar azalacaktır.
NOT: Şamanların becerileri büyülü hasar üzerinden hesaplandığından, becerilerden hasarı azaltmak için büyü savunması efsunu getirmeniz gerekir.
▌Çan Savunması,
silah olarak çan kullanan şamanlardan aldığınız sadece düz vuruş hasarını engellemek için kullanılır. Üzerinizdeki % kadar aldığınız düz vuruş hasarı azalacaktır.
NOT: Şamanların becerileri büyülü hasar üzerinden hesaplandığından, becerilerden hasarı azaltmak için büyü savunması efsunu getirmeniz gerekir.
▌Bıçak Savunması,
silah olarak çift bıçak kullanan ninja rakiplerinizin beceri ve düz vuruş hasarlarından korunmanızı sağlar. Üzerinizdeki % kadar rakibinizden daha az zarar alırsınız.
NOT: Bıçakçı ninjaların, zehirli bulut becerisinden korunmak için büyü savunması efsunu gerekir.
▌Çiftel Savunması,
çift elli palaları kullanan savaşçılara karşı hem düz vuruş hem de beceri savunmanızı arttırır. Bu silahları kuşanmış rakiplerden %’li oranda daha az hasar almanızı sağlar. Karşınızdaki savaşçının dövüş sırasında silah değiştirip tek elli bir palaya geçmesi durumundan korunmak için daima kılıç savunması ile birlikte getirmenizi öneririm.
▌Kılıç Savunması,
kılıç ve tek elli palaları kullanan sura, ninja ve savaşçılara karşı hem düz vuruş hem de beceri savunmanızı arttırır. Bu silahları kuşanmış rakiplerden %’li oranda daha az hasar almanızı sağlar. Oyunda en yaygın silah türü kılıçlar olduğundan oldukça önemli bir efsundur.
▌Büyü Dayanıklılığı,
yaratıklardan çok oyun karakterlerine karşı kullanılan bir efsundur. Karabüyü suralar, iyileştirmeci şamanlar ve ejderha gücü şamanların tüm becerilerinin yanı sıra; bıçakçı ninjaların zehirli bulut ve büyülü silahların büyü çözme becerilerinden alınan zararı %’li olarak azaltır. Bu nedenle hem zırha, hem kaska hem de bileziğe getirilmesi oldukça önemli bir efsundur.
NOT: Büyü savunmasını kullanabileceğiniz en önemli yaratık buz cadısıdır. Yüksek büyü savunması ile buz cadısından daha az hasar alınmaktadır.
NOT2: Arttırmanın başka bir yolu statülerinizi ve seviyenizi yükseltmektir. Zeka, yaşam enerjisi statüleri ve kazanacağınız her seviye büyü savunmanızı arttıracaktır.